Et gymnasium for alle

På Vejen Gymnasium og HF fokuserer vi på den enkeltes læring samtidig med at, vi vægter fællesskab, elevindflydelse og internationalisering højt.

Det betyder, at du på Vejen Gymnasium og HF er sikret en hverdag med en undervisning af høj faglig kvalitet. På Vejen Gymnasium og HF har vi sørget for, at studieretninger og fagpakker er sammensat, så du kan få de fag og niveauer, der åbner dørene til netop din fremtid.

Vælg din linje

Vi tilbyder mange forskellige studieretninger på STX på Vejen Gymnasium og HF indenfor:

Her får du mulighed for at dykke ned og fordybe dig i dine interesser, mens du samtidig er sikret en bred og almen uddannelse, der er adgangsgivende til alle videregående uddannelser.

Vi udbyder på HF tre fagpakker:

1) Pædagogik og undervisning

2) Sundhed, politi og forsvar

3) Handel og kommunikation

Alle tre områder åbner dørene for den mellemlange, videregående uddannelse, som netop du ønsker.

Mærk stemningen

Afspil video

Rammerne for to eller tre gode gymnasieår

Gymnasieårene er nogle af de bedste og hårdeste i dit liv. Vejen gymnasium tilbyder optimale rammer for en god gymnasietid med alt hvad det indebærer af spændende undervisning, lektier, venner og fester. Vi arrangerer studieture, hytteture, studiecaféer, gymnasiefester, gallafest og meget mere.

Vejen Gymnasium og HF dækker hele lokalområdet

Generelt har vi et stort fokus på at samarbejde med lokale institutioner og lokale virksomheder.

Vi er et eftertragtet gymnasium og har derfor elever, der kommer fra Vejen såvel som andre byer i området. Vi har blandt andet elever fra følgende byer:

• Billund
  • Holsted