Vi vejleder nær dig!
“Jeg havde en masse tanker og ideer om min fremtid, men havde svært ved at finde rundt i det hele. At tale med en vejleder gav både overblik og mere ro i maven”

Tobias

Hvem er Studievalg Danmark?

Studievalg Danmark, Center Sydjylland vejleder om uddannelses- og karriereveje både medens du går i gymnasiet, og efter du er blevet student.

Studievalg Danmark er en national vejledningsorganisation med 7 regionale vejledningscentre og ca. 80 studie- og karrierevejledere under Uddannelses- og Forskningsministeriet.

På Vejen Gymnasium og HF er din studie- og karrierevejleder Lone Conradsen Wind. Du er altid velkommen til at kontakte Lone på lcw@studievalg.dk eller 33 33 20 56 eller via lectio.

Studievalg

Hvad vejleder vi om?

Vi kommer jævnligt på Vejen Gymnasium og HF. Vi tilbyder uvildig og gratis sparring om:

• Tvivl og valg
  • Sabbat
  • Videregående uddannelse
  • Erhvervsuddannelse
  • Adgangskrav
  • Ansøgning og optagelse
  • Kvote 1 og 2 – Standby
  • Supplering af fag
  • Job og Karriere
  • Efteruddannelse

Mens du går her på gymnasiet, holder din Studie- og karrierevejleder Lone en række arrangementer for dig: 1-4 i hvert skoleår om uddannelses- og karriereveje efter gymnasiet.

Derudover har du mulighed for at booke en samtale med Lone og/eller tilmelde dig frivillige fysiske eller online workshops via www.studievalg.dk

Husk! Du har også mulighed for at få vejledning hos Studievalg Danmark, efter du er blevet student. Vi træffes fysisk, på zoom, telefon og mail. Find os på www.studievalg.dk eller følg os på Instagram

Lone Conradsen Wind
Studie- og karrierevejleder