Overvejer du en STX uddannelse?

STX uddannelsen er for dig, der ønsker at tage en almen gymnasial uddannelse på tre år. STX er lige noget for dig, hvis du er interesseret i:

- naturvidenskab ?
- samfundsforhold ?
- kreative fag som fx. musik ?
- kultur og sprog ?
- naturen og miljøet ?
- sociale arrangementer ?
så er Vejen Gymnasium og HF skolen for dig.

Det får du med STX fra Vejen Gymnasium

Vejen Gymnasium har plads til alle og vi har STX elever, der kommer fra blandt andet Vejen, Holsted, Jels, Rødding, Vamdrup, Vorbasse, Brørup, Billund, Bjert, Lunderskov, Egtved m.m.

Hos os bliver du præsenteret for tanker og begivenheder, som du ikke anede eksisterede, samtidig med at du går i dybden med de fag og emner, der interesserer netop dig.

Vi tilbyder en bred, almendannende uddannelse, der er adgangsgivende til alle videregående uddannelser og som handler om dig og din omverden.

Vejen Gymnasium og HF er faglig fordybelse og personlig udvikling for dig.

Via dette link til adgangskortet på ug.dk kan du se, hvilke uddannelser de forskellige studieretninger på STX giver adgang til.

Læs mere om vores studieretninger her

Hent samlet oversigt over studieretninger

Gymnasiets opbygning

Gymnasiet består af et grundforløb og et studieretningsforløb.

Når du begynder på gymnasiet i august, kommer du ind i en grundforløbsklasse, som du skal være i indtil begyndelsen af november. Før efterårsferien vælger du din studieretning, og i november begynder du så på det 2½ årige studieretningsforløb i en ny klasse.