Musik A og Engelsk A + Musik A og Matematik A

Hvis du interesserer dig for musik og sang og gerne vil udvikle dine kommunikative og analytiske evner, så er den musiske studieretning noget for dig.

Musik på Vejen Gymnasium og HF

Studieretningen vil også give dig rig lejlighed til at deltage i skolens musisk-kreative miljø, som bl.a. omfatter den årlige musical.

Undervisningsformer

Undervisningen vil blive tilrettelagt, så du bliver præsenteret for mange forskellige arbejdsformer. Fra det tværfaglige og gruppeorienterede til den mere individuelle og solistiske performance.

Forudsætninger

Det er ikke noget krav, at du på forhånd har nodekendskab eller instrumentale færdigheder, men det forventes, at du er parat til at gøre en indsats for at nå et højt fagligt niveau både på det praktiske og teoretiske område.

Studieretningen opfylder de specifikke adgangskrav på størstedelen af de mellemlange videregående uddannelser. På de lange videregående uddannelser opfylder den adgangskravene på de fleste fag indenfor humaniora og samfundsvidenskaberne. Den kvalificerer ikke til længerevarende naturvidenskabelige uddannelser, ingeniøruddannelser, medicin m.m.